Hike.pl > Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności i cookies

POLITYKA PRYWATNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO, COOKIES, RODO.

WWW.HIKE.PL

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego www.hike.pl jest Grzegorz Sarna, Jadwiga Sarna wykonujący działalność gospodarczą pod firmą Sarna & Sarna s.c. G.Sarna, J.Sarna wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, miejsce wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: HIKE.PL, ul. Sadowa 8 25-028 Kielce, NIP: 657-06-95-456, REGON: 260032470, adres poczty elektronicznej (e-mail): info@hike.pl, numer telefonu: (+48) 663 762 793, zwany dalej „Administratorem" i będący jednocześnie „Usługodawcą”.

2. Dane osobowe zbierane przez Administratora za pośrednictwem strony internetowej są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.

3. Wszelkie wyrazy lub wyrażenia pisane w treści niniejszej Polityki Prywatności z dużej litery należy rozumieć zgodnie z ich definicją zawartą w Regulaminie Sklepu internetowego www.hike.pl.

§ 2

RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH

1. CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Sklepu www.hike.pl w przypadku:

1.1. rejestracji Konta w Sklepie, w celu utworzenia indywidualnego konta i zarządzania tym Kontem, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem Sklepu),

1.2. składania zamówienia w Sklepie, w celu wykonania umowy sprzedaży, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO (realizacja umowy sprzedaży).

1.3. zapisania się do Newslettera w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną. Dane osobowe są przetwarzane po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.

2. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje, w przypadku:

2.1. Konta: imię i nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu.

2.2. Zamówienia: imię i nazwisko, adres, NIP, adres e-mail, numer telefonu.

2.3. Newslettera: adres e-mail.

3. OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora:

3.1. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

3.2. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej - trzy lata.

4. Podczas korzystania ze Sklepu mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.

5. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.

6. Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Sklepie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.

7. Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.

8. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są:

8.1. przetwarzane zgodnie z prawem,

8.2. zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami,

8.3. merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

§ 3

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH

1. Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Sklepu, a w szczególności do:

1.1. podmiotów realizujących dostawę Produktów,

1.2. dostawców systemów płatności,

1.3. biura księgowego,

1.4. hostingodawcy,

2. Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).

3. Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem §5 pkt 5 Polityki Prywatności.

§ 4

PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA

1. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

2. Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:

2.1. Dostęp do danych – art. 15 RODO.

2.2. Sprostowanie danych – art. 16 RODO.

2.3. Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.

2.4. Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.

2.5. Przeniesienie danych – art. 20 RODO.

2.6. Sprzeciw – art. 21 RODO

2.7. Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.

3. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: info@hike.pl

4. W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.

5. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 5

PLIKI "COOKIES"

1. Strona Administratora używa plików „cookies”.

2. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej Sklepu. W plikach „cookies" znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.

3. W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.

3.1. „Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).

3.2. „Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.

4. Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.

5. Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA).

6. Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta ze Sklepu. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.

7. Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

§ 6

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Administrator stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

2. Administrator udostępnia odpowiednie środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

3. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności stosuje się odpowiednio przepisy RODO oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

Polityka prywatności i cookies

Niniejsza Polityka prywatności określa zasady gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych pozyskanych od Państwa przez sklep internetowy hike.pl, prowadzony pod domeną www.hike.pl (dalej zwaną Sklep).

Administratorem danych osobowych gromadzonych za pomocą systemu sklepu internetowego www.hike.pl w rozumieniu przepisów Ustawy o ochronie danych osobowych jest firma Sarna & Sarna s.c. z siedzibą w Kielcach (25-028 Kielce) przy ul. Sadowej 8, NIP 657-06-95-456, REGON 260032470. (zwany dalej Administratorem).

Dane osobowe osoby korzystającej ze sklepu www.hike.pl (dalej "klient") przetwarzane są przez administratora danych osobowych w celu prowadzenia sklepu, a w szczególności obsługi procesu rejestracji, logowania do Konta, zapewnienia sprawnego funkcjonowania Serwisu, jak również w celu umożliwienia dokonywania zakupów w ramach systemu sklepu.

Sklep internetowy dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia poszanowania Państwa prywatności i ochrony udzielonych informacji osobowych podczas korzystania z systemu i dokonywania zakupów.





Pliki Cookies

Sklep zbiera w sposób automatyczny dane zawarte w plikach cookies (ciasteczka) podczas korzystania ze strony sklepu.

Ciasteczka to małe pliki tekstowe wysyłane przez sklep internetowy i przechowywane na Państwa komputerze. Zawierają one anonimowe informacje związane z korzystaniem przez Państwa z Witryny i strony Sklepu Internetowego. Pliki cookies wykorzystywane są przez sklep internetowy w celu obsługi Witryny i zapewnienia możliwości udostępnienia Państwu interesujących informacji oraz podczas procesu zakupowego, np. w celu zapamiętywania dodanych do koszyka produktów.

Pliki cookies wykorzystywane przez sklep internetowy mogą mieć charakter tymczasowy lub trwały. Tymczasowe pliki cookies są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki, natomiast stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania przez Państwa z Witryny i służą do przechowywania informacji takich jak Państwa hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie z Witryny. W każdym wypadku mogą Państwo zablokować instalowanie plików cookies lub usunąć stałe pliki cookies, wykorzystując stosowne opcje Państwa przeglądarki internetowej. W razie problemów doradzamy skorzystać z pliku pomocy przeglądarki lub skontaktować się z producentem przeglądarki, z której Państwo korzystacie.

Obok plików cookies sklep internetowy może również gromadzić dane zwyczajowo zbierane przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów lub plików dziennika. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. Państwa adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której weszliście Państwo na Witrynę.

Dane podawane przez klienta podczas składania zamówienia

Sklep internetowy będzie od klienta zbierał następujące dane osobowe za pośrednictwem Witryny i procesu rejestracji: 1) Nazwisko i imię,
2) Adres zamieszkania,
3) Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zameldowania,
4) Adres poczty elektronicznej,
5) Numer telefonu,
6) Nazwa i adres firmy (o ile dotyczy),
7) NIP firmy (o ile dotyczy).

W każdym momencie klienci mają możliwość wglądu i poprawy danych osobowych w ramach funkcjonalności konta założonego w ramach systemu sklepu internetowego lub w przypadku zakupów bez rejestracji poprzez kontakt z administratorem danych osobowych pod adresem info@hike.pl i numerem telefonu +48 663 762 793.

Udostępnienie danych

Administrator danych zastrzega, iż na podstawie pisemnej umowy zawartej zgodnie z art. 31 Ustawy o ochronie danych osobowych, może powierzyć przetwarzanie danych osobowych klientów, których danymi administruje innym firmom w celu prawidłowego wykonania przez te firmy czynności związanych z hostingiem, administracją, utrzymywaniem oraz zarządzaniem Serwisem. Przekazanie danych Usługobiorcy tym firmom w celu wykonania umowy powierzenia, o której mowa wyżej, następuje z momentem podania tych danych przez Usługobiorcę w trakcie procesu Rejestracji.

W celu realizacji zamówień sklep może przekazywać część danych klientów firmom odpowiedzialnym za transport oraz realizację płatności elektronicznych. W takich przypadkach ilość przekazywanych danych ograniczona jest do minimum wymaganego do spełnienia założeń umowy.

Obecnie współpracujemy z firmami:
1. DPD Polska sp. z o.o. ul. Mineralna 15, 02–274 Warszawa, KRS nr 0000028368, NIP: 526-020-41-10, REGON: 012026421.
2. PayU Spółka Akcyjna KRS pod nr 0000274399. NIP 779-23-08-495.
3. PayPal Holdings, Inc. 2211 North First Street, San Jose, California, U.S.
4. Poczta Polska SA, 00-940 Warszawa, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, KRS: 0000334972, NIP: 5250007313, REGON: 010684960.
5. UPS Polska sp. z o.o. , 01-222 Warszawa, Prądzyńskiego 1/3, KRS: 0000036680, NIP: 5221004200, REGON: 010771280

Administrator danych zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Usługobiorcy, którego danymi administruje, właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

Środki bezpieczeństwa

Dokładamy wszelkich starań, aby dane klientów były w najwyższym stopniu zabezpieczone przed wglądem osób trzecich.

Wszystkie strony sklepu hike.pl są szyfrowane certyfikowanym protokołem SSL.

Płatności elektroniczne dokonywane są przez Państwa bezpośrednio podczas komunikacji z wybranym bankiem lub za pośrednictwem świetnie zabezpieczonego systemu płatności PayU, który w swoim zakresie szyfruje połączenia certyfikowanym protokołem SSL.

Wszelkie dane podawane w procesie realizacji płatności przez system PayU są przetwarzane w ramach własnej polityki bezpieczeństwa i prywatności przez PayU S.A. (PayU Spółka Akcyjna zarejestrowana jest przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod nr 0000274399. Spółka posiada NIP 779-23-08-495).

Osobista ostrożność

Wszelkie działania podjęte przez obsługę sklepu dążące do zabezpieczenia danych klienta mogą okazać się niewystarczające jeśli nie zostaną zachowane podstawowe zasady ochrony ze strony klienta. W szczególności ważne jest nie udostępnianie własnych danych dostępowych (loginu i hasła) osobom trzecim. Dodatkowym środkiem ostrożności jest nie korzystanie z opcji zapamiętania hasła w ramach przeglądarki oraz wylogowanie się z systemu sklepu po zakończeniu zakupów.

Należy pamiętać, że obsługa sklepu nigdy nie poprosi klienta o podanie hasła.

Newsletter i powiadomienia

Jeżeli podczas rejestracji lub składania zamówienia klient wyrazi zgodę na przesyłanie informacji handlowych (Newsletter), to na podany adres e-mail okresowo mogą zostać przesyłane informacje o obowiązujących promocjach i nowościach.

Adresy e-mail klienta podany w polu newsletter nigdy nie zostanie przekazany firmom zewnętrznym w celu użycia ich do przesyłania informacji handlowej niezwiązanej z działalnością www.hike.pl

Zgoda na otrzymanie informacji może zostać cofnięta w każdej chwili poprzez kliknięcie przycisku odpowiedzialnego za wypisanie w treści wiadomości, w ramach konta założonego w systemie sklepu lub poprzez kontakt z administratorem danych osobowych.

Inne strony internetowe

W niektórych treściach zamieszczonych na stronach sklepu okresowo mogą pojawiać się linki wychodzące do innych stron www. Przypominamy, że zewnętrzne strony powinny posiadać własną politykę prywatności i nie podlegają polityce prywatności ani ochronie sklepu www.hike.pl

Pytania i zastrzeżenia

Wszelkie pytania i uwagi dotyczące polityki prywatności oraz polityki Cookiem sklepu hike.pl prosimy kierować bezpośrednio do administratora danych osobowych pod adresem info@hike.pl lub numerem telefonu +48 663 762 793.

 
Drogi Kliencie!

25 maja w całej Unii Europejskiej wchodzą nowe zasady dotyczące ochrony prywatności klientów.
Troszczymy się o bezpieczeństwo Twoich danych, dlatego wprowadziliśmy kilka zmian.

• zaktualizowaliśmy politykę prywatności i plików cookies
• wprowadziliśmy opcję całkowitego usunięcia konta

Zgoda na przetwarzanie danych , o którą poprosimy Cię przy składaniu zamówienia wykorzystywane tylko w zakresie potrzebnym do jego realizacji
(czyli np. Twój adres przekazywany jest firmie kurierskiej w celu dostarczenia przesyłki).

Informujemy również, że obsługa plików cookies jest włączona w tym serwisie w celu zapewnienia maksymalnej funkcjonalności i efektywności, jak i w celach statystycznych.
Możesz zmienić te ustawienia, klikając na przycisk obok. Zwróć jednak uwagę, że niektóre funkcje sklepu mogą nie działać poprawnie.